Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa im. bł. Jana Pawła II zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich.
Data publikacji strony internetowej: 30.08.2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.08.2020 r.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2022-08-30
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-08-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- E-mail: spsiedliska@fajslawice.eu
- Telefon: 815853137
- Adres: Szkoła Podstawowa im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Procedura skargowa
Każdy ma prawo zgłosić wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności lub odmowy dostępu do alternatywnego sposobu dostępu można złożyć skargę do Dyrektora Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich drogą pocztową lub pocztą elektroniczną.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa jest zgodna z wymogami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Strona internetowa szkoły spełnia wymagania WCAG 2.1. (Web Content Accessibility Guidelines) czyli wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych. Na stronie głównej w prawym górnym rogu znajduje się przycisk UŁATWIENIA DOSTĘPNOŚCI, który pozwala osobom niepełnosprawnym skorzystać z różnych dostępnych ułatwień dotyczących ustawień wyświetlania treści na stronie.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 4 wejścia (w tym jedno do szatni uczniów i drugie do pomieszczeń obsługi). Do wejścia głównego którego prowadzą schody.
Wejście główne poprzez klatkę schodową bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. W budynku nie ma windy. W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma tłumacza polskiego języka migowego (PJM) dla osób głuchych.